De kop is eraf! - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 April 2014 | Frankrijk, Montagny

Mijn eerste echte dagen “alleen” zitten er op. Mijn pa gisterochtend om 8 uur uitgezwaaid naar Nederland. Daarna de dag begonnen met zoeken naar mogelijkheden voor Franse les, saxofoon les en sportactiviteiten. Tot op heden bij alle acties nog geen resultaat. Wel van Joep zijn NHA thuisstudie Frans gekregen. Ik denk dat ik hier al wel een eind mee ga komen. Iedere dag minimaal één les en ik zou over een maandje de basis onder de knie moeten hebben. Dat samen met het leven in Frankrijk zou me toch goed op weg moeten gaan helpen qua Franse taal!

Ook even met Joep gesproken over zijn verwachtingen de aankomende tijd van mij. Hij ziet graag dat ik 4 a 5 dagen hier werk 5 a 6 uur per dag in de schoonmaak/ klussen rondom het huis. Hiervoor krijg ik dan kost en inwoning terug. Vandaag hier dan maar meteen mee begonnen om deze week nog rond te krijgen! Genoeg te doen hier ook. Mijn vingers begonnen al te kriebelen toen ik hier binnenkwam dinsdag.

Nu dag twee erop zitten. Vanmorgen boodschappen gedaan bij de Intermarche, leuk!! Het is maar een kleintje maar ook hier kan je pyama’s, lingerie, wasmanden en andere ‘ blokker’ dingen kopen. De vissen liggen mooi uitgestald in het ijs met een briesje stoom erover heen en ook de vlees afdeling is een beleving op zichzelf. Binnenkort ook naar de carrefour wat verder weg, ik heb er nu al zin in!

De afgelopen dagen al druk aan de poets geweest. Al zeven wassen gedaan (er was wat blijven liggen de winter), de schone was opgevouwen uit de waskamer (zeker nog zeven wassen), vier kasten leeg gehaald en opgeruimd om zo alles was weer kwijt te kunnen en drie kamers gepoetst en spin-vrij gemaakt. Brrrr de spinnen zijn hier groot!! Met lijven van twee centimeter en poten van zeker vier jagen ze me echt regelmatig de stuipen op het lijf, tot groot plezier van Joep. Hij wist mij te vertellen dat hij ze zelfs NOG groter gezien heeft hier in huis. Ik hoop maar dat ze bij mij uit de buurt blijven voorlopig.. Tussendoor zit ik lekker in de zon een boekje te lezen en te genieten van het uitzicht.

Nu zit met mijn verbrande toet nog even te genieten van een wijntje en mij te verheugen op de dag van morgen. Leuke nieuwe dingen zien en ontdekken hier in de buurt. Ook dan maar even langs bij Martine om te kijken wat ik moet doen om op de wijngaarden te gaan werken en of dit überhaupt mogelijk is. Ook Pierre dan maar eens contacten wat ik wellicht bij hem kan betekening m.b.t. werk. Bon, c'est tout pour maintenant. A plus tard et au revoir!

  • 12 April 2014 - 10:51

    Hans:

    Hoi Annie,
    zo te lezen ben je flink van start gegaan. Inderdaad je hoeft je daar niet te vervelen, genoeg te doen. Wat denk je, gaat het torenkamertje lukken? Ik ben wel een beetje jaloers hoor, ik had na die dag daar al afkickverschijnselen om weer hier te zijn. Ik vond het zo lekker en mooi daar. mmmmm, lekkere weer, rust, huis met d'n goeie sfeer. Ik wordt een trouwe fan van je verslagen. We hebben besloten niet naar engeland te gaan dit jaar zodat we in de vakantie in ieder geval langs gaan komen. Dag Moppie knuf

  • 13 April 2014 - 16:45

    Marieke:

    Voor de spinnen kun je mij wel even erbij roepen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 9934

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 30 November 2014

Vive la France!

03 Augustus 2006 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: