Nous sommes la! - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu Nous sommes la! - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu

Nous sommes la!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 April 2014 | Frankrijk, Montagny

Gister was het dan zo ver. Na maandag van voorbereiden en vooral wachten is gister het avontuur begonnen. Samen met mijn kleine blauwe auto en de grote blauwe auto met mijn pa samen vertrokken richting Frankrijk, om precies te zijn naar: Montagny, Sailly in het zuiden van de Bourgogne.
De rit was ongeveer 820 km en ik ben blij dat zowel ik als mijn twingo in staat waren deze afstand af te leggen. Het was een prachtige rit! Eerst door het 'drukke' Nederland, toen over de hobbelwegen van België en uiteindelijk over de eindeloze peàge van Frankrijk naar het zuiden. Om het rijden in twee aparte auto's toch gezellig te maken, hadden we walkietalkies meegenomen in de auto. En volledig buiten onze verwachting werkte dit perfect!! Soms wat ruis van vrachtwagenchauffeurs die er doorheen aan het kletsen waren ("Nee hoor Henk, geen enkel probleem, dat was ingecalculeerd - over" "Oke Jan, ik probeer door te rijden") maar verder werkte het top!
We zijn heel hartelijk ontvangen door Joep en later ook door Mattie (zijn vriendin) en na de nodige wijntjes en lekker eten, uitgeput in bed gevallen.
Nu weer uitgerust aan de dag begonnen. Even naar Cluny geweest voor een kopje koffie en sightseeing, straks het huis verkennen en naar een naburig plaatsje een ander project van Joep bekijken. Morgen gaat mijn pa weer naar huis en gaat alles echt beginnen. Dan ook maar eens kijken naar een Franse simkaart en uitzoeken of ik hier ergens een Franse cursus kan gaan doen om de taal snel eigen te maken. Ook maar eens kijken waar ik wat kan gaan bijverdienen en wat de verwachtingen van Joep zijn m.b.t. het werk in huis hier. Mocht je benieuwd zijn waar ik precies zit dan is dit de website: http://www.angebourgogne.com.
Bon, c'est tout pour maintenant! A la prochaine!
Cordialement! Anne

  • 09 April 2014 - 20:46

    Syl:

    Ha Anne,
    Leuk om je verhalen te lezen, we gaan het volgen! Veel succes met je eerste stappen daar, ik hoop dat je snel zult 'aarden' in de Franse klei.. Veel liefs uit Leiden!
    Syl & family

  • 09 April 2014 - 21:50

    Evelien:

    Lieve Anne,
    Wat leuk zo wat te lezen en ik heb er meteen beelden bij. En waar slaap je vannacht?
    Liefs van mij

  • 10 April 2014 - 23:27

    Marieke:

    Klinkt goed Anne, Hans was ook erg enthousiast!
    Ik ga je volgen, ben heel benieuwd hoe alles voor je verloopt en hoe je het aanpakt.
    Ik vermoed dat het goedkomt :-), jou kennende.
    Liefs et a bientot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 9935

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 30 November 2014

Vive la France!

03 Augustus 2006 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: