De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij - Reisverslag uit Montagny, Frankrijk van Anne Platenkamp - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 April 2014 | Frankrijk, Montagny

Inmiddels alweer een aantal dagen verder en alweer veel gezien en meegemaakt. Het besef van de dagen begint wat te verdwijnen, geen idee ook wat de datum van vandaag is. Keek vanmorgen of een pakje vleeswaar nog goed is en moest mijn telefoon gaan halen voor de datum! Het weer blijft hier maar prachtig, wel wat fris nog soms, maar wat kan je ook verwachten in april.

Ondertussen nog druk bezig met de voorjaarsschoonmaak. Joep weet soms niet wat hem overkomt, zo schoon wordt het hier.
Zaterdag de dag begonnen met een rondje hardlopen. Dat is hier wel even wat anders dan in Nederland! Ik dacht dat Oosterbeek en Arnhem heuvelig waren, maar dat zijn eerder drempels vergeleken met de heuvels hier. Best pittig dus de eerste keer en over vijf kilometer ruim drie kwartier gedaan!! Pfoe! Gister weer geweest en het ging zowaar al een stuk beter, ik wist natuurlijk ook wat ik ongeveer kon verwachten. Leuk gezelschap gekregen van een kudde koeien die mij een stuk van de weg hebben vergezeld in de wei naast mij. Ik blijf het gezicht van rennende koeien echt hilarisch vinden. Morgen weer, dus dan maar weer kijken hoe het gaat.

Na mijn rondje rennen een bezoekje aan de markt van Cluny gebracht, gezellig sfeertje daar! Bleek dat dit weekend een soort studenten weekend aan de gang was inclusief liederen, bier en muziek om 11 uur ’s ochtend ‘s. Gekkenhuis! Een van de doelen die ochtend was een simkaart te scoren, maar helaas geen telefoonwinkel te vinden hier. Blijkt dat ik dat bij, ik had het kunnen weten, de supermarkt moet doen! Volgende keer beter dan maar. Even een lekker kopje koffie gedronken op het terras en daarna bij de, jaja, Hollandse kaasdames een lekker stukje jonge boerenkaas gehaald. Leuke Nederlandse dames die, helaas voor mij, hier ongeveer 80 kilometer vandaan wonen. Zij wezen mij op de bloembollenman die een straatje verderop stond. Hij is ook Nederlands en woont wel in de buurt. Daar dus ook maar even kennis gemaakt en meteen uitgenodigd voor een biertje diezelfde avond in Cluny! Superleuk en mijn eerste ‘ vriend’ hier gemaakt.

De rest van de dag besteedt aan het schoonmaken van de keuken. Een flinke klus maar nu weer fris en fruitig, dus weer wat kunnen afstrepen van de lijst van grote schoonmaakklussen.

Zondag met Joep wezen ‘pucen’, ofwel rommelmarkten afgaan voor leuke spulletjes om het toch al overvolle huis hier nog wat verder te kunnen uitbreiden. Helaas voor Joep deze keer niets kunnen vinden. Wel een hoop van de omgeving hier kunnen zien, bah bah wat is het hier toch mooi!! Blijf echt steeds weer mijn ogen uitkijken. Op de terugweg langs geweest bij Pierre en zijn chateau in Prety en daar een lekkere crèmant gedronken met uitzicht over zijn landgoed. Soms gestoord door zijn twee pauwen, die kunnen me toch een herrie maken!!

Zo gaan mijn dagen hier snel voorbij. Lekker ontbijten in het zonnetje, daarna klussen/schoonmaken, hapje eten (in het zonnetje) weer wat klussen en een boekje lezen, avondeten en naar bed. Soms afgewisseld door uitje naar een marktje in een of ander klein idyllisch plaatsje, of bezoek van vrienden van Joep. Een heerlijk ritme dat ik gemakkelijk nog een hele tijd vol kan houden.
Ook ben ik inmiddels verhuisd van kamer, jawel het kan niet op, naar het torenkamertje! Het is nog even afwachten of ik hier ook kan blijven of ik dat ik dan te dicht bij Joep zijn kamer zit i.v.m. geluidsoverlast. Ik hoop maar dat dit mee gaat vallen want dit kamertje is echt een droom! Een uitzicht waar je u tegen zegt en meer ramen dan kamer oppervlak. Duimen dus maar!!

  • 15 April 2014 - 19:14

    Marieke:

    Oooh, wat klinkt dit aantrekkelijk. Leven als een Godin in Frankrijk!

  • 15 April 2014 - 19:24

    Brigitte:

    wauw annie,

    je heb het goed voor elkaar daar!
    lekker rustig en heerlijk genieten.... wie kan daar niet aan wennen??

    x spreek je snel

  • 15 April 2014 - 20:27

    Bram:

    Klinkt goed Anne!

  • 15 April 2014 - 21:20

    Yvette:

    Wauw geweldig lieverd. Ik kan me voorstellen dat het goed uit te houden is :-) xx!

  • 15 April 2014 - 21:55

    Ingrid:

    Als ik dat zo lees, heb jij het prima naar je zin!! Leuk dat je er ook wat foto's bij hebt geplaatst. Volgens mij gaat het helemaal goed komen daar!
    Kus Ing

  • 16 April 2014 - 10:50

    Merlijn:

    Life is good! Lekker genieten van dit fijne leventje in het zonnetje in La douce France! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 9928

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 30 November 2014

Vive la France!

03 Augustus 2006 - 30 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: